Pousse cafe


Igår var vi som sagt och tittade på tapeter vi hittade ett par jätte fina kostade 500 :- rullen..har ingen aning vad en tapetrulle ligger på i pris i vanliga fall men men fin var den! Måste bara hitta nått som passar till den. Har varit ledig idag med så jag håller på att tvätta. Hunnit med att klippa mig ochså, jag som skulle spara ut håret haha. Men så vart det med det hade panik på mitt hår som det såg ut innan och jag kände väl att jag inte ricktigt hade tålamodet till att spara i två år. Kostade bara 240:- och dom som klipper är jätte duktiga rå värt:)
Får spara ut nån annan gång.

Sitter förövrigt och tittar i min cocktailbock och skriver ned det jag behöver för att kunna blanda :) Har ju en liten grund ståendes i baren med mer blir de att köpa in! Hittade en rå häftig som är gul,röd och grön randig, Så jag tänkte att alla kunde få ta del av den:)

Pousse cafe:

1 Glas
1 cl vardera av
Grön curacao
Grenandin
Kahlua
Creme de menthe
Galliano

Ställ alla spritsorterna i kylskåpet minst 2 timmar innan drinken ska blandad. Häll varje spritsort långsamt ner i ett väl kylt glas över baksidan på en sked. Den tyngsta spirtsorten ska hällas först och den lättaste övererst. Drinken serveras försiktigt genast.

Ingen aning om hur den smakar nån som vet?  Annars får jag helt enkelt  återkomma med den biten:)


2008-10-16 @ 15:20:33 Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: j

Hej min kära vän och bartender=)

Tänkte börja med din drink, skriver vad alla likörerna är för smak så kanske du får en aning om vad de smakar.

Grön curacao = Apelsin

Grenandin = Granatäpple

Kahlua = Kaffe

Creme de menthe = Mint

Galliano = Vanlij

Har aldrig smakat just dend är men de låter ju som en salig blandning iallfall:) Ska ge dig några goda tips sen:D



Lägg ut en bild på frillan;D



puss


2008-10-16 @ 20:28:33
URL: http://johannalundman.blogs.se

Postat av: Svar till J

Shit du det var inte bara en smak! hehe. Det ska bli spännade att se hur den smakar:P lät väl inte så där jätte gott kanske! Jaa tänkte det får bli imonr isåfall inte hunnit med rickgti:)


2008-10-16 @ 23:32:34

Postat av: J

Hej min kära vän!

I din brist på uppdatering av inlägg kommenterar jag detta igen..

Namnet Pousse cafe är inte själva namnet på shoten, utan det är en gemensam term för alla shotar som är skiktade (delade i olika färger).



Puss:)


2008-10-22 @ 22:52:21
URL: http://johannalundman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback