FLOUR för alltid <3

Hittade ganska mycket på stan idag:) , en kjol,t-shirt,bälte,sockar o så:) som alltid trevligt då man hänger med Fanny:) och vevve=)

Tandläkarn då..

Jo jag har fått en "tant" som är jätte söt,hon är så försiktig så berättar alltid i förväg vad hon ska göra,sen så slutar hon så fort ja gör nått ljud och låter mig andas,och pratar alltid medans och är faktisgt väldigt lugnade att lyssna på. Idag för första gången gick det bra! ja grät inte ens. ( Haha ja är så känslig ) Klart att det var jobbigt ändå men det gick bra över förväntan! Jag hade en början till ett hål men hon sa om ja lovade att dricka flour varje kväll tills nästa gång så behövde vi inte laga hålet och förhoppningsvis skulle det försvinna tills vi sågs igen! Jag är lycklig inga hål inga återbesök på ett helt år!!

Vi tog kort,mätte mina tänder ( Om man skulle ha tandlossning),kände efter med en sticka i varje tand ( som dom alltid gör om dom fastnar med den betyder typ det att man har hål om tanden är "mjuk") putsade och andvände lite tandtråd.

KLART! sen fick ja en flurtablett. Ingen smile dock:P haha minns ni dom?=)

Okej det här var bara en undersökning,så inte så mycket att vara rädd för kan vissa tycka men ja har några hemska minnen med mig därav skräcken. Johanna om nån vet vad ja menar! Gunnar borde inte få vara tandläkare ja tycker synd om alla stackars männsikor som har han idag.

Kanske kan detta vända? mer söta tanter!=)

Besöket kostade 690:- men man har tydligen 300kr rabatt som man kan ändvända varje år tills man är 29=)


2009-08-10 @ 21:22:03 Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Camilla

Vart går du??

Jag går på en privat som heter thela eller nått..dom e as bra. kostar 490:- för undersökning.. å jag fick 100:-rabatt för ja va där första gången + att ja får 600:-/året så du ska nog prata me din läkare :) man har rätt till 600:- om man e mellan 20-29 år...fast de kanske e olika på olika ställen men :)

Kraaam


2009-08-11 @ 13:06:54

Postat av: j

Vad kul att du äntligen fått en bra tandläkare!!=) jag var också hos tandläkaren idag:)

Har haft mycket för mig nu i dagarna, men jag ska ringa=) puss!


2009-08-11 @ 18:31:21
URL: http://johannalundman.blogg.se/

Postat av: ååååååå

flour tabletter som man tog när man var liten var ju svingoda kommer jag ihåg:D Jag ska lätt köpa sånna, fast jag tror inte en tablett tar bort hål men:D


2009-08-15 @ 08:51:05
URL: http://fsomisamson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback