Drömmar

God morgon, såg just att Fanny lagt ut lite bilder sen vi körde gokart och var på stan. Haha va kan ja säga man får väl bjuda lite på sig själv ibland, okej ja gör det rätt ofta men ja gillar det:D

----> http://fsomisamson.blogg.se/

Ni som känner mig vet att ja har rätt sjuka mardrömar, här kommer en ny från inatt.

Drömmen börjar med att jag sitter i bak på en "sheva" med förbundna ögon och händer.Det är sjukt varmt i bilen och jag har svårt för att andas av allt snor. Jag är rädd och har ingen aning om vart jag befinner mig eller vem som har kidnappat mig. Det är guppigt på vägen och jag flyger runt som en Skräckslagen bambi. Plötsligt så stannar vi och jag hör hur någon kliver ut ur bilen,han går mot de bakre bildörrarna och jag börjar andas fortare och känner hur mitt hjärta dunkar hårdare. Dörrarna öppnas jag försöker skrika på hjälp men som ni sätt på film så är det inte så lätt med munkavel. Han tar tag i mina bundna armar och släppar mig ut ut bilen längs en grusig väg. Mina ben plågas och jag känner hur mina armar nästan lossnar från sitt fäste. Jag är livrädd vart för han mig vad kommer att hända härnäst?

Marken under mig har förändrats det är inte längre grus utan det känns som trä, nåntingt mindre hårt och nått som inte längre river upp mina ben till misshandel. Han sliter hårdare och jag hör hur han börjar bli utmattad, han har släpat mig en lång bit och jag får känslan av att vi snart är framme, framme vart vet jag inte men jag fruktar det värsta.

Han sliter upp mig för några trappsteg och jag hör hur en dörr öppnas, plötslingt försvinner allt ljus och det blir mörkt som natten, han slänger ner mig på golvet.Tar av mig ögonbindeln och tänder en lampa som bländar mina ögon,jag ser ingeting. Han ger mig en spade och säger att jag måste gräva en grop, jag tittar mig runtomkring det är trägolv men längst in där jag sitter är det jord,kall jord som ger mig rysningar. Jag börjar gräva,han lämnar mig där inne och låser dörren.

Jag försöker dersperat hitta en utväg,men ända utvägen som finns är dörren som är låst. Så jag gräver,jag försöker att hitta ett bättre ställe att hamna på men drömmen är kvar,jag tar mig inte därifrån. Efter några timmar då jag är så utmattad att jag inte orkar gräva mer och så slut och att mina armar inte längre går att andvända så faller ja ihop på backen. Jag somnar till tänker att ja nu kanske en ny dröm börjar,men jag vaknar till av ett smäll, det är mannen som kommit tillbaka. Han är arg att jag inte hunnit längre han gräver mer och ännu djupare. Sen när han inte heller orkar längre så tittar han på mig och sprakar ner mig i gropen, den är djup och jar har inte en chans att ta mig upp igen, trött av utmattning orkar ja inte heller göra motstånd.

Han kastar ner en lampa och en sked,sedan lägger han en stor skiva över och lägger nått väldigt tungt över. Jag skriker och slutar inte för en på ett bra tag. Jag är fast i en grop jag själv grävt med endast en sked som kan rädda mig. Jag tar lampan och håller den intill mig,jag hör endast mina egna andetag,nu dör jag,jag tittar mig omkring. Jag börjar gräva med skeden mot det håll jag hoppas kan leda mig ut. Men mina armar är trötta och det är nåntingt hårt som tar emot till min fasa upptäcker jag att det är skellet,delar av männsikoben som ligger intryckt med mig och jorden. Jag skriker igen, tills jag inte längre har nån röst kvar.

Lampan har slockat och jag ser inte längre vart jag gräver. Men jag forsätter gräva då det är den ända chans jag har att komma mig ut detta levade.Plötsligt så rasar jorden ner mot mig och jag ser en liten glämta av solsken. Jag känner hur hoppet kommer tillbaka och att jag kanske bara kanske kan klara det här ändå. Hålet har nu blivit så stort att jag lyckas krävla mig ut, jag befinner mig under huset.

Jag hittar kol och papper alldelens intill mig, då jag inte vet hur länge jag varit borta eller vart jag befinner mig skriver jag en lapp. " Jag lever / Anna " gården är omringad med stängsel och jag ser inga utvägar. Jag får syn på en liten pojke som går på andra sidan stängslet,Jag springer allt vad ja kan och säger ge den här till polisen och säg att jag är här, han ser ut som ett frågetecken, jag säger igen " ge det till polisen,polisen!" han säger Politiz? Jag antar att han inte kan svenska så ja bara nickar på huvet och ger honom lappen. Jag springer snabbt tillbaka till mitt gömställe under huset,jag víll inte att han ska se att jag klarat mig ut från jordgropen.
 
Jag hör på håll hur en bil närmar sig gården det är är mannen som en gång förökt ta mitt liv. Han öppnar stängselgrinden och kör i på gården. Det här kan vara min enda chans att ta mig ut härifrån levade så jag springer som jag aldrig gjort för springer med alla krafter jag har kvar. Jag klarade det jag är ute från gården men mannen tätt bakom. Jag springer in på majsfältet som ligger alldeles intill,det växer högt och han kan knappast se mig längre,men jag springer en bit bort ser jag en familj som tycks jobba på fältet. jag viskar " hjälp mig!,hjälp mig" Dom tycks inte heller förstå vad jag säger, så jag säger det på engelska " vart är jag!!?" Dom svarar " africa" sen svimmar jag av

. Jag vaknar till av att dom bär mig, dom heller vatten på mig,det snurrar i huvet,vart är vi på väg? Jag tittar upp jag ser stängslen brevid mig vi är vid gården igen,Jag får panik och rycker mig loss,försent mannen har järngrep runt min arm och jag tar mig inte därifrån. jag skriker,medan han ännu en gång släpar mig mot dörren,dit jag aldiig mer ville in. Jag hör ett skott,skottet träffade mannen rakt i huvet och han faller ihop på marken,det rinner blod. Jag tittar upp dit ja hörde ljudet ifrån,där står pojken. Han jag gav lappen,Där står jonas som jag aldirg trodde att ja skulle få se igen. Jag springer mot honom och han omfamnar mig. Jag var fri,han var död och jag hade klarat mig. Sen som i slutet på en film fick ja veta att han hatade par som var kära och lyckliga och att han tog en partner ifrån sig för att man skulle känna som han, olycklig och leva med att sin älskade var död. Hans fru hade visst tagit självmord inte så konstigt om ni frågar mig. Men slutet gott allting gott!

Och jag tror jag vet vart detta kommer ifrån,för igår kväll innan jag somnade såg jag Bones,csi, och criminal minds. Sen så har jag en livlig fanasi. Men jag tycker ändå att jag skulle passa att skriva filmmanus jag har det i mina drömmar haha.


2009-07-22 @ 12:27:14 Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: F

Ja anna det här är som en film! En thriller:D


2009-07-22 @ 16:54:57
URL: http://fsomisamson.blogg.se/

Postat av: Camilla

Haha herre gud Anna :) du har aldrig funderat på å bli författare eller nått??? :D


2009-07-23 @ 10:31:52

Postat av: svar till camilla

Haha joo det är ju typ det ja vill bli eller ja typ ja vill skriva manus till film eller liknade:D


2009-07-31 @ 19:04:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback