Draft: Okt. 20, 2009

Idag då ja skulle gå på bussen och fylla på mitt busskort så ville det sig inte,dom har nämligen slutat ta emot kontanter på bussen detta fr 1 okt. Men nu kan man istället betala med kort vilket verkligen känns välkommet ja menar hur ofta har man kontanter på sig numera? Hur som helst blev det Sms-biljett nått som är ett betalningsätt i rätt riktning:)

Jag som hade tänkt andvända mina "brevänspengar" En annan gång.




En annan sak ja kom att tänka på idag, på min bussresa var svordomar. Alltså så töntigt egentligen ja menar svordomar är inte långt bort från vanliga ord. Vad är det som gör att just dom orden är "Fula" och "otrevliga" idags läget andväder ja svordomar som vardagsord. Men ja vet att mormor hade komenterat detta på en gång. Varför är det så att vissa ord är okej och andra inte? dom låter ju inte annars i örat och ja känner inte svordomar är annars än att andvända sig av ordet leverpasej,det är väl inte heller fint?

Fan,helvete,jävlar!


2009-10-20 @ 19:35:57 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback