Deklaration




Satt i telefonkö till skatteverket för att reda ut den där jälvla kyrkoavgiften...Ja gick ju ur svenska kyrkan förra året i oktober nån gång, visste inte ens om att ja var medlem. Fattade det inte fören ja fick massa reklamskit om olika kyrkor och predikantjosan. Ja vill inte ha nått med kyrkan att göra och ännu mindre betala massa pengar till dom!! På min deklaration står det att ja betalar 1,05 % av min inkomst till svenska kyrkan ( Varav 0,18% obligatorisgt begravsningsavgift) detta är ifall 1970 kr Helt bortkastade pengar enligt min mening, totalt värdelöst!

Hur som helst så gick ja ju ur förra året , men ja måste ändå betala för kyrkoavgiften i år. För dom beräknar från 2009 även om ja gick ut innan november. Så nästa år ska ja vara fri, men det känns ändå förjävligt. Urch ja blir så arg.

Så en en liten heads up:

Om det står att ni betalar 1,05% i kyrkoavgift, så betyder det att ni är medlem i svenska kyrkan och betalar pengar helt i onödan som ni inte behöver betala om ni går ur.

Och så ni vet så ska alla ha fått sin deklaration den 16 April, om ni inte fått den efter det måste ni själva kontakta skatteverket och fixa med detta.

För övrigt så blir det Stockholm i helgen, åker dit på lördag. För än är inte min ledighetslut och ja ska ta vara på den med att besöka Frida och Oskar och sen blir det inflyttningsfest Awsome hihi:)


2010-04-14 @ 15:23:28 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Tomass

HAHAHAHAHA OSCAR !


2010-04-14 @ 15:52:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback