i valet och kvalet

Jag går i funderingarna att köpa mig en Iphone och det då med ett SMART abb, från TELE2.
Jätte tråkig läsning för er som inte bryr er haha, men för er som går i samma tankar kan jag rekomedera detta, verkar helt klart prisvärt ifall för mina behov.



Skulle kännas helt underbart att lämna halebop, är så jävla less skiten. Gick ju på deras lurendrejeri till det "nya" då man skulle fylla på 200 kr och få gratis sms istället för 300 kr. Men det visade sig att efter 30 dagar kostar ALLA samtal 2 kr i minuten..och jag fyller inte på så ofta, men det måste jag ju efter som jag ringer ju upp allt på en nån miunt annars..



Men detta abb så kommer jag kunna ringa gratis till ALLA operatörer ,och alltid ha gratis sms,surf.

Fördelar&Nackdelar Iphone:

+ apparna

+ facetime, Jag kan ringa till sara och mamma med videosamtal direkt från mobilen:)

- inga fyskiska tangeter

- pengar, måste dela upp det på ett abb...(inte värt att köpa den kontant)


Fördelar&nackdelar min nuvarande:

+ mitt tangetbord med fysika tangeter, älskar det.

- ringer inte då den är avstängd försover mig då den dör på natten

- sämt på/av knappt får det aldrig att funka

+ gratis har ju redan betalt den

kommer inte på nå mer just nu eller orkar inte tänka mer har sånn beslutsångest!! Kan inte bestämma mig jag har ju en telefon som fungerar jätte bra inga fel,jag gillar den egentligen vill som bara ha en ny hehe. HELP...
är lite rädd att jag ska ångra mig då jag gillar mitt tangetbord på telefonen idag..är lite skeptisk mot allt i touch.

Smart Prislista

Inträdesavgift 99:–

Månadsavgift (ord pris efter 6 mån) 99:– (169:–)

Faktureringsavgift (Betalning via autogiro eller e-faktura 0:–) 24:–

Dygnet runt till Tele2- och Comviq-mobil 0:–/min

Dygnet runt till fasta nätet 0:–/min

Dygnet runt till övriga operatörer 0:–/min

Öppningsavgift 0:99/samtal

Ringa Telefonsvararen 0:99/minSurf

Mobilsurf 1 GB*

Hastighet (upp till) 6 Mbit/sÖvriga avgifter

SMS 0:–/st

MMS 0:99/st

*All typ av surf i mobilen inom Sverige ingår utom trafiktypen ip-telefoni som ej tillåts i detta erbjudande.

*Efter förbrukad datavolym sänks hastigheten till 64 Kbit/s.

• Priserna gäller inom Sverige.

• 18/24 mån bindningstid.

• I månadsavgiften ingår 1000 minuter och

1000 SMS. Därefter kostar det 69 öre/minut

och SMS.


Några invändingar,tankar, kom med dom nu jag är ganska impulsiv:P


2011-05-06 @ 20:53:36 Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Sara

Hahaha.. ska vi ska vi inte.. ska vi ska vi inte.. ska vi ... !


2011-05-07 @ 11:26:50

Postat av: mami

2 + 2 - lika på vardera telefon. Min första tanke är att du älskar tangentbordet och det skulle du nog sakna... Vänta med att köpa....sedan kan du alltid sälja den till mig så har du kvar din älskade mobil inom familjen//Kram mami


2011-05-08 @ 09:32:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback