TickTack

Igår var jag ledig och jonas med mycket skönt,behövdes! Vi var o storhandlade på icamaxi vi var där i 1 timma och 45 min det är ju helt sjuuuukt! haha kändes inte som så länge men tydligen så. Sen lagade vi massa mat, "johannas specail" supergott blev 5 matlådor hehe:P

Man märker verkligen att johanna inte följer recept, sidestory vi blev bjudna på middag hos henne och jag åt det godaste jag nånsin ätit blev som en smakexplotion i munnen,bad om att få receptet för jag ville göra det igen. " ehh men alltså va jag minns typ inte vad jag gjorde jag gjorde ju som bara nått" hehe söt, ifall så fick jag ett tillsut..

JOHANNAS SPECIAL: (DÖPT AV MIG)

Detta behövs:
Pasta (Helst Penne)
Kött (välj Kycklingfilé, oxfilé eller fläskfilé)
Grädde
Sweet chili sås
Champinjoner
Rödlök
Ost om man vill (Jag använde riven mozzarella nu i Örebro)
Ev. Vitlök

Så här gör du:

*Sätt på en kastrull med vatten (för att sedan koka pastan)

*Stek champinjonerna i en stekpanna med mycket smör, ej fulll värme
- tillsätt efter ett tag rödlök
- Salta och peppra
- Häll över grädde
- Smaksätt med sweet chilisåsen och soya (Inte så mycket soya)

*Stek  de valfria köttet i en annan stekpanna
-krydda med cayenne peppar, sal, svartpeppar, chilipeppar
Obs! Om de är oxfile så se till att inte översteka!!!

*Blanda sedan i köttet med grädden och de.

-Häll bort vattnet från den kokade pastan, häll sedan över blandningen på pastan. Strö över lite ost.

Tips! Om man gillar vilök så kan man absolut pressa i 1-2 vitlöksklyftor.
Tips 2! Servera gärna med något gott bröd och WINE!

Jag och jonas kliade oss i huvet några gånger, men mått då? tänkte vi,hur mycket?,hur då? men vi lyckades tillslut! tack johanna du är grym:) rekomederas starkt!

sidestory:
 Såg på lyxfällan för nån dag sen och blev lite inspererad av ett tips dom gav de skuldsatta. veckosedel, alltså att man skriver upp en meny för vad man ska äta i veckan som i skolan typ:) Fast den en lite lyxigare variant en deras:P Så vi gick in på recpet.nu och skrev ut några som lät spännade och sen köpte vi alla saker till det. Extra bra är det att ha det planerat för det är det tråkigaste som finns att välja ut då man inte har nått hemma och det inte är tinat. så lägger jag bara fram det kvällen innan och allt finns hemma dagen till ära. Kör en testvecka fungerar asbra än så länge!

Idag blev det tacopaj, jonas hämtade upp mig efter jobbet och hade bråttom han hade planerat allt i minsta detalj (hans ord) jag sätter mig i bilen och hör ett välbekant ljud.,..



...han hade med sig äggklockan in i bilen för pajen var i ugnen medans han hämtade mig och klockan ringde precis då vi kom hem och pajen vart super god, så det var fan planerat in i minsta detalj! Haha han är sötast!



Så någon som har nått gott ni ätit som ja kan äta, btw jag är inte lika kräsen längre:P!


Thanks famaliy! känns bra att ni läser för det är till er jag skiver för det mesta!=),jag fick som nytändning av era kommentarer så jag fortsätter väl lite till;) Saknar er jätte mycket! längtar tills ni kommer hit!


2011-05-05 @ 22:26:37 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: daiivd

hahah jonas:D



Dessamma anni:)=


2011-05-06 @ 14:47:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback